1
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خمینی کلمه محبوب قلبها

منوی اصلی
تدبیر در قرآن
آیه قرآن
شهدای محله

وصیت نامه شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :33
بازدید دیروز :30
کل بازدید :288528
تعداد کل یاد داشت ها : 437
آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 5:30 ع
خامنه ای خمینی دیگراست

درباره
مدیریت[99]


بسیج سپاهی است مسلّح به ایمان و مجهّز به عشق و ریسمانی است برای بالا رفتن از شانه‏ های خیس آسمان. بسیج لشگر حسین مظلوم است در روز عاشورا و رگبار اللّه‏ اکبر و فریاد تکبیرها. بسیج میعادگاهی است برای کبوتران سرخ دلی که دل‏هایشان برای پرواز در اوج می‏تپد و بسیجی همان کبوتر سرخ دل است. این جگر داران که با خون نقش غیرت می کشند وقت جنگیدن جهانی را به حیرت می کشند یا علی مدد
ویرایش
آخرین اخبار
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
اوقات شرعی
اوقات شرعی
جستجو
موضوعات

اصل 143 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید:  «ارتش جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد».

اصل 144 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز تصریح دارد که: «ارتش جمهوری اسلامی ایران، باید ارتشی مکتبی و مردمی باشد و از افراد شایسته استفاده کند تا به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن و در راه تحقق آن فداکاری کنند».

بیست و نه فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش است. همزمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان برومند خانواده‌های مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی تشکیل می‌داد، به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیک گفت و در نتیجه همصدا و همراه با امت در براندازی رژیم ستمشاهی وستیز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاشهای خستگی ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز کرد.

به همین مناسبت امام امت روز بیست و نه فروردین را به نام روز ارتش نامگذاری کرد. امام خمینی (ره) روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت حکیمانه «لحظه شادی بندگان خدا و یاس ستمگران» نقطه عطف درخشان و افتخار آمیز قلمداد فرمود.






برچسب ها : نظامی  ,

      

حُر انقلاب

بخش پایانی زندگی نامه شهید شاهرخ ضرغام

یادگذشته

دومین روز حضور من در جبهه بود. تا ظهر در مقر بچه‌ها در هتل کاروانسرا بودم. پسرکی حدود پانزده سال همیشه همراه شاهرخ بود. مثل فرزندی که همواره با پدر است.
تعجب من از رفتار آن‌ها وقتی بیشتر شد که گفتند: این پسر، رضا فرزند شاهرخ است! اما من که برادرش بودم خبر نداشتم.

عصر بود که دیدم شاهرخ در گوشه‌ای تنها نشسته. رفتم و در کنارش نشستم.
بی‌مقدمه و با تعجب گفتم: این آقا رضا پسر شماست!؟
خندید و گفت: نه، مادرش اون رو به من سپرده. گفته مثل پسر خودت مواظب رضا باش.
گفتم: مادرش دیگه کیه؟!
گفت: مهین، همون خانمی که تو کاباره بود. آخرین باری که براش خرجی بردم گفت: رضا خیلی دوست داره بره جبهه. من هم آوردمش اینجا!
ماجرای مهین را می‌دانستم. برای همین دیگر حرفی نزدم. ادامه مطلب...




برچسب ها : شهدا  ,


      

بخش دوم از زندگی‌نامه زیبا و تکان دهنده شهید ضرغام

انقلاب


اوایل بهمن بود، با بچه‌های مسجد سوار بر موتور‌ها شدیم. همه به دنبال شاهرخ حرکت کردیم. اطراف بلوار کشاورز رفتیم. جلوی یک رستوران ایستادیم، رستوران تعطیل بود و کسی آنجا نبود.

شاهرخ گفت: من می‌دونم اینجا کجاست. صاحبش یه یهودی صهیونیستِ که الان ترسیده و رفته اسراییل، اینجا اسمش رستورانه اما خیلی از دخترای مسلمون همین جا بی‌آبرو شدند. پشت این سالن محل دانس و قمار و... است.

بعد سنگی را برداشت. محکم پرت کرد و شیشه ورودی را شکست. از یکی از بچه‌ها هم کوکتل مولوتوف را گرفت و به داخل پرت کرد. بعد هم سوار موتور‌ها شدیم و سراغ کاباره‌ها رفتیم.

آن شب تا صبح بیشتر کاباره‌ها و دانسینگ‌های تهران را آتش زدیم.
در‌‌ همان ایام پیروزی انقلاب شاهد بودم که شاهرخ خیلی تغییر کرده، نمازش را اول وقت و در مسجد می‌خواند، رفقایش هم تغییر کرده بود. ادامه مطلب...




برچسب ها : شهدا  ,

      

 بخش اول زندگی‌نامه زیبا و تکان دهنده شهید ضرغام
 
شاهرخ ضرغام فرزند صدرالدین متولد 1328 تهران از آن لات‌هایی بود که با دم مسیحایی امام خمینی (ره) زنده شد و مسیری را طی کرد، که درهفدهم آذرماه 1359 در شهر آبادان برات کربلا گرفت و خود را به یاران عاشورایی امام حسین (ع) رساند.

او کسی بود که در سی و یک سال عمر خود زندگی عجیبی را رقم زد. از‌‌ همان دوران کودکی با آن جثه درشت و قوی خود، نشان داد که خلق و خوی پهلوانان را دارد.
شاهرخ هیچگاه زیر بار حرف زور و ناحق نمی‌رفت. دشمن ظالم و یار مظلوم بود. دوازده سالگی طعم تلخ یتیمی را چشید. از آن پس با سختی روزگار را گذراند. ادامه مطلب...




برچسب ها : شهدا  ,

      

مربع راهبردی سال 93

ترکیب نام سال 93 یک چهارضلعی مفهومی را تشکیل داده است. دو ضلع از این مربع موضوعاتی کلان (اقتصاد و فرهنگ) و دو ضلع دیگر موضوعات خردتری (عزم ملی و مدیریت جهادی) است؛ با این توضیح که تحقق دو موضوع اول باید مبتنی بر دو کلیدواژه‌ی بعدی باشد. برای یافت اهمیت و سیر تشکیل این ترکیب که در یک فرایند زمانی چند ماهه از سوی رهبر انقلاب اسلامی پیگیری و منجز شده است. از نکات مطروحه‌ی ایشان در طول یک سال گذشته مواردی احصا شده است که با کنار هم گذاشتن این قطعات، پازل مشبکی شکل می‌گیرد که می‌تواند در تحلیل نام و شعار متفاوت سال 93 مؤثر باشد.

  ادامه مطلب...




برچسب ها : اقتصادی  ,

      

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: مجموعه نیروهای مسلح ‌اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و نیز بسیج مردمی‌، پاسخی متناسب و غیر قابل تصوری را به هرگونه تهدید دشمنان متجاوز خواهد داد.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌‌ای با گرامیداشت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، اقتدار دفاعی و آمادگی همه‌جانبه نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات را مایه امنیت و آرامش ملی کشور و عامل یأس و ناامیدی جبهه دشمن در دستیابی به اهداف شوم و شیطانی علیه ایران اسلامی دانست. ادامه مطلب...




برچسب ها : نظامی  ,

      

مهدی فقیه بازیگر سینما و تلویزیون به همراه فرزندش حجت الاسلام محمدطاهر فقیه





برچسب ها : فرهنگی  ,

      

بیانیه جمعی از دانشجویان بسیجی استان اصفهان در واکنش به دفن احتمالی ریچاد فرای:
جمعی ازدانشجویان بسیجی استان اصفهان اعلام کردند: اصفهان محل اجتماع شهیدان و مردم پاک این مرز و بوم است نه دشمنان این مردم و این دو کنار هم جمع نمی‌شوند و این خاک جای علف‌های هرز زباله‌دان نیست!
صراط: جمعی از دانشجویان بسیجی استان اصفهان با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با دفن احتمالی ریچاد فرای در اصفهان اعلام کرد: اصفهان محل اجتماع شهیدان و مردم پاک این مرز و بوم است نه دشمنان این مردم و این دو کنار هم جمع نمی‌شود و این خاک جای علف‌های هرز زباله‌دان نیست! ادامه مطلب...




برچسب ها : سیاسی  ,

      

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی:

مدعیانی که اجدادشان گاوچران بودند نباید معیارهای حقوق بشر را به جهان تحمیل کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس قوه قضاییه گفت:چگونه مدعیان حقوق بشری غرب که اجدادشان تا همین یکی دو قرن پیش، برده‌دار، دزد دریایی و گاوچران بودند، معیارهای حقوق بشری برای تمام جهان تعیین و آن را بر جهانیان و مسلمانان تحمیل می‌کنند. ادامه مطلب...




برچسب ها : سیاسی  ,


      

مسعود ده نمکی در برنامه شب گذشته « راز» با اشاره به فروش فیلم‌هایش تاکید کرد مردم از این طریق اعلام می‌کنند به ارزش‌ها پایبندند و گفت: مردم باید چکار کنند که بگویند پای ارزش‌ها ایستاده‌اند؟ باید از یارانه انصراف بدهند؟ این شما هستید که باید نقد بشوید.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود ده‌نمکی کارگردان سینمای ایران شب گذشته 26 فروردین ماه مهمان برنامه «راز» بود و درباره نحوه فیلمسازی، حضورش در جبهه، دوران روزنامه نگاری اش، آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا و... صحبت کرد. ادامه مطلب...




برچسب ها : فرهنگی  ,


      
   1   2   3      >








[ مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ ]

[ Designed By Ashoora.ir ]