مکارم شیرازی

 

در دیدار با تولیت و خادمان مسجد جمکران مطرح شد؛

 

آیت‌الله مکارم شیرازی: علاقه مردم به مسجد مقدس جمکران برای معاندان دردناک است‌

مرجع تقلید شیعیان گفت: جاذبه و علاقه مردم به مسجد مقدس جمکران برای برخی دردناک بوده است و برای کمرنگ کردن آن تلاش کرده‌اند اما تلاش آنها به جایی نرسیده است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که در دیدار با تولیت و خادمان مسجد مقدس جمکران به‌مناسبت سالروز صدور دستور ساخت این مسجد سخن می‌گفت، اظهار داشت: آیات متعددی در قرآن مجید دلیل بر ظهور حضرت حجت(عج) آمده است و خداوند در یکی از این آیات تأکید کرده که زمین جولان‌گاه ظالمان و ستمگران باقی نمی‌ماند، بلکه به بندگان صالح خدا می‌رسد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: از این آیه نتیجه گرفته می‌شود که قیام بزرگی صورت می‌گیرد و زمین در دست ستمگران باقی نمی‌ماند و به بندگان صالحان خدا می‌رسد و از سوی دیگر، به همه تذکر می‌دهد که چنین قیامی در راه است. اینکه برخی به‌غلط می‌گویند برای ظهور حضرت باید فساد در جامعه فراگیر شود، اشتباه است و باید روز به روز بندگان صالح خدا تربیت شوند تا زمینه ظهور آن حضرت فراهم شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی مسجد مقدس جمکران غریب بود و هروقت به آنجا می‌رفتیم، باید در را باز می‌کردند و درهای آن اکثر اوقات بسته بود اما پس از انقلاب اسلامی شور عجیبی بین مردم افتاد و بدون تبلیغ خاصی، مسجد مقدس جمکران با اقبال مردم روبه‌رو شد و جاذبه‌ای پیدا کرده که نباید به آن ساده نگاه کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: جاذبه و علاقه مردم به مسجد مقدس جمکران، برای برخی دردناک است و برای کمرنگ‌کردن آن تلاش کرده‌اند اما تلاش آنها به جایی نرسیده و اکثر علاقمندان به این مسجد، میان جوانان هستند که شایسته توجه است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: دلیل مخالفت برخی از افراد با این مسجد مقدس که جاذبه‌ای معنوی دارد و عبادات زیادی در آن انجام می‌شود، برای من مشخص نیست؛ بنده امیدوارم عظمت این مسجد روز به روز بیشتر، و پروژه‌های ناتمام آن زودتر تمام شود و تأسیسات آن برای زائران میلیونی‌ای که از راه‌های دور می‌آیند، جوابگو باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به تأسیس دارالشفا در مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد: اخیراً توفیق پیدا کردیم تا دارالشفای مسجد مقدس جمکران را با هزینه‌ای بیش از 3 میلیارد تومان تکمیل کنیم وپزشکانی به‌‌صورت افتخاری در آن به خدمت مشغول هستند تا به مردم کمک کنند. امیدواریم سایر مشکلات عمرانی مسجد مقدس جمکران نیز به‌زودی حل شود و به‌عنوان کمک کوچکی برای این مسئله، مبلغ 10 میلیون تومان را به تولیت محترم مسجد جمکران اهدا می‌کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به خادمان مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: خداوند به شما توفیقی داده تا خادمی این مکان مقدس و زائران آن را به‌عهده بگیرید، این توفیق قطعاً بی‌حساب و کتاب نیست و باید قدردان این توفیق الهی باشید.

 






برچسب ها : مذهبی  ,