آیت الله مکارم شیرازی

 

"جنگ غزه اعتماد جهانیان را از مدعیان حقوق بشر به کلى سلب کرد"

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین محکوم کرد و گفت: مجامع جهانى، مجموعه‌هایى بسیار بى‌خاصیت، نالایق و بى‌کفایت‌اند.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حمله بى‌رحمانه اسرائیل و کشتار وحشیانه بى‌سابقه این رژیم غیرانسانى مخصوصاً کشتار وسیع زنان و کودکان و غیرنظامیان و تخریب منازل و مدارس و بیمارستان‌ها به طور وسیع و حمایت بى‌چون و چراى سران آمریکا و اروپا از این جنایات هولناک حقایق زیادى را براى جهانیان فاش کرد، هر چند قبل از آن هم روشن بود اما نه در این مقیاس.

اولاً: معلوم شد این رژیم نامشروع پاى‌بند به هیچ قانون بشرى و انسانى و الهى نیست و براى رسیدن به اهداف نامشروع خود هر جنایتى را مجاز مى‌شمرد.

ثانیاً: ثابت شد مجامع جهانى، مجموعه هایى بسیار بى‌خاصیت و نالایق و بى‌کفایت‌اند، به جاى آن‌که حامى مظلومان باشد آلت دست ظالمان‌اند.

ثالثاً: ثابت شده اعلامیه حقوق بشر ورق پاره بى‌ارزشى بیش نیست که به سخریه نزدیک‌تر از واقعیت است.

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: جنگ غزه علیرغم تمام مصائبش براى جهان اسلام و بشریت این اثر مثبت را داشت که وجدان عمومى جهانیان را بیش از پیش در برابر اسرائیل غاصب بیدار کرد و اعتماد جهانیان را از مدعیان حقوق بشر و مجامع بین‌المللى به کلى سلب نمود.

در ادامه این پیام با بیان اینکه اکنون بر همه مسلمین و انسان‌هاى باوجدان از هر مذهب و مسلک ـ نه دولت‌هاى بى اراده دست نشانده ـ لازم است که وظائف خود را در برابر این فاجعه انجام دهند عنوان شده است: نخست این‌که همگى فریاد بلند کنند و بخواهند که جلوى این دیو دیوانه گرفته شود و به جنایاتش پایان داده شود.

در این پیام تاکید شده است: دیگر این‌که به عکس اسرائیل که مى‌خواهد مردم غزه را خلع سلاح کند آنها را بیش از پیش مسلح سازند و این کار را به تمام کشورهاى اطراف اسرائیل تعمیم دهند زیرا عقل و شرع مى‌گوید در برابر این دیوانگان جز با قدرت نمى‌توان از خود دفاع کردو از سوى دیگر همه کشورهاى جهان سوم مجروحان را براى مداوا در کشورهاى خود (مانند کشور ما ایران) بپذیرند.

در پیام آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان شده است: دیگر این‌که براى ترمیم خرابى‌ها در اولین فرصت اقدام کنند و از این طریق مرهمى بر زخم‌هاى جانکاه این عزیزان بگذارند.

در پایان این پیام تصریح شده است: سرانجام باید کارى کرد که این جنایات به دست فراموشى سپرده نشود و علیرغم خواست حامیان ظالم و زورگوى این رژیم نامشروع خبررسانى کافى، پیوسته انجام گیرد. از خداوند متعال توفیق همگان را براى انجام این مسئولیت‌ها تقاضا داریم.

 






برچسب ها : سیاسی  ,