طرح  حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی

 

خبرگزاری تسنیم: دشمنان برای فرو ریختن اعتماد مردم به نظام و گسستن پیوند مقدس امت با امام، صدها ترفند را به کار بستند، لکن با تبدیل شدن انتخابات 24 خرداد به یک حماسه سیاسی، تمامی این ترفندها نقش بر آب شده و نظریه تقلب فرو ریخت و ابطالش اثبات گردید.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم با توجه به آنکه اولین انتخابات ریاست جمهوری پس از فتنه 88 بود، از حساسیت قابل ملاحظه ای برخوردار باشد. یکی از وجوه اهمیت آن این بود که چگونگی فرآیند این انتخابات می‌توانست مویدی بر سلامت انتخابات گذشته باشد که این مهم به بی‌نظیرترین حالت محقق گردید.

میزان آرای حجت الاسلام دکتر حسن روحانی 
ر حالی که نظرسنجی‌های متععد و فضای چندماه مانده به انتخابات حکایت از پیروزی یکی از گزینه‌های اصولگرایان داشت و این جریان آنقدر شرایط را برای پیروزی خود مناسب می‌دید، که با چندین گزینه و با حالتی متکثر و رقابتی وارد میدان انتخابات گردیده بود، اما نتایج حاصل شده، حکایت دیگری داشت. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی توانسته بود با کسب 18?613?329 معادل 50.71 ? کل آراء به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران انتخاب شود.این رای از میان 36?704?156 رای واریز شده (72.7 درصد حائزین رای) در صندوق‌ها حاصل شده بود. در یک حساب سرانگشتی معلوم می‌گردد که رای 50.71 درصدی آقای روحانی تنها 71/0 درصد بیش از نصف بعلاوه یک آرای ماخوذه راکسب کرده بود که این میزان برابر با 261251 رای بود. به واقع اگر این 260 هزار رای و اندی نبود، سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده می‌شد!حال نظامی که با تمام توان از رای 260 هزاری ملتی صیانت می‌کند، چگونه ممکن است که درانتخابات پیشین چشم بر تقلبی بیش از10 میلیونی بسته باشد؟


خواسته مقام معظم رهبری در انتخابات 24 خرداد 92 
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در پیام نوروزی آن سال، کار بزرگ سال 92 را انتخابات ریاست‌جمهوری دانسته و فرموده بودند «در واقع مقدرات اجرائی و سیاسی و به یک معنا مقدرات عمومی کشور را برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی می‌کند. ان‌شاءالله مردم با حضور خودشان در این میدان هم خواهند توانست آینده‌ی نیکی را برای کشور و برای خودشان رقم بزنند.» این عبارات اولین اشاره‌های رهبر انقلاب اسلامی به حماسه سیاسی در سال 92 بود.از ابتدای سال هرچه به خردادماه نزدیک می‌شدیم تحرکات و فشارهای دشمن علیه ملت ایران بیشتر می‌شد. آن‌ها می‌خواستند ملت نیاید! در همین ایام بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند «دشمنان جمهوری اسلامی پولها خرج کردند، زحمتها کشیدند، سیاستها به کار بستند، به قول خودشان اتاقهای فکر تشکیل دادند، برای اینکه راهی پیدا کنند تا ملت ایران را از نظام اسلامی جدا کنند. ملت ایران با حضور در پای صندوقهای رأی، با شرکت در رأی دادن، ارتباط و اتّصال مستحکم خودش را با نظام اسلامی دارد اثبات میکند.» البته پاسخ تحرکات دشمن از طرف ملت نیز مشخص بود: «از این ملت بزرگ به توفیق الهی، این دفعه هم تودهنی خواهند خورد.»دو روز مانده بود به انتخابات یازدهم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم با هبر انقلاب دیدار کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز با تبیین اهمیت این دوره از انتخابات پیش‌بینی کردند که «روز جمعه، روز اوج حماسه خواهد بود».و جمعه 24 خردادماه حماسه سیاسی محقق شد.


توقعات رهبری در این انتخابات از نامزدها 
سخنرانی سالیانه‌ی رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در حرم مطهر در سال 92از مهمترین سخنرانی‌های ایشان در طول سال بود. مراسم آن سال در شرایطی انجام شد که تنها 10 روز به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقی بود و نامزدها گرم رقابت و نطق و تبلیغ و ارائه‌ی برنامه‌ها و وعده‌های خود به مردم بودند. حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان بیاناتشان دقایقی درباره انتخابات سخن گفتند و خطاب به نامزدهای انتخابات فرمودند:
آن کسانی که امروز با مردم حرف میزنند، آنچه که توانائی انجام آن را دارند و مردم به آن احتیاج دارند، آن را با مردم در میان بگذارند.
قول بدهند با عقل و درایت عمل خواهند کرد؛ اگر برنامه‌ای در هر موردی از مسائل دارند، آن برنامه را برای مردم ارائه کنند؛
قول بدهند که با پشتکار و ثبات قدم در این میدان پیش خواهند رفت؛
قول بدهند که از همه‌ی ظرفیتهای قانون اساسی برای اجرای وظیفه‌ی بزرگِ خودشان استفاده خواهند کرد؛
قول بدهند که به مدیریت اوضاع کشور خواهند پرداخت؛
قول بدهند که به مسئله‌ی اقتصاد - که امروز میدان چالش تحمیلی بر ملت ایران از سوی بیگانگان است - بخوبی خواهند پرداخت؛
قول بدهند حاشیه‌سازی نمیکنند؛
قول بدهند دست کسان و اطرافیان خود را باز نخواهند گذاشت؛
قول بدهند که به منافع بیگانگان، به بهانه‌های گوناگون، بیش از منافع ملت ایران اهمیت نخواهند داد. بعضی با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز بدهیم تا عصبانیت آنها را نسبت به خودمان کم کنیم، عملاً منافع آنها را بر منافع ملت ترجیح دادند.


سبد رای اقای روحانی 
سبد رای جناب آقای روحانی مجموعه ای از رای های مختلف است؛ از تاثیرپذیری مردم از مناظره سوم گرفته تا ویژگی های شخصی ایشان، از حمایت برخی قومیت ها گرفته تا «نه» برخی به عملکرد دولت آقای احمدی نژاد ودیگر مواردی که مجال بحث آن در این مقال نیست اما در کنارحمایت های جناب آقای هاشمی و خاتمی بی تردید نمی توان از نقش غیرقابل انکار رهبرانقلاب چشم پوشی کرد که با «باور به مردم» و «باور به هدایت های الهی» اصرار جدی بر آمدن همه به پای صندوق های رای داشتند و در نتیجه چنان صحنه فضای عمومی جامعه را بی توجه به نتیجه، هدایت کردند که برخی از افرادی نیز که بنای قهر با انتخابات داشتند به پای صندوق رفتند و در حالی که تنها کمتر از سیصد هزار رای باعث می شد که انتخابات به مرحله دوم برود، این اعتمادزایی زمینه ساز شد براساس نظرسنجی ها حداقل 4درصد آرای مشارکت در انتخابات یعنی حدود 1/5 میلیون نفر افزایش پیدا کند و برای همگان روشن است که غیر از تاثیر غیرمستقیمی که این فضاسازی ایجاد کرد، حداقل تمام این آرا به سبد جناب آقای روحانی ریخته شد.غیر از زمینه سازی های پیشینی ایشان که اعتماد نخبگان اصلاح طلب را جلب کرد، دو فراز از بیانات ایشان در روزهای نزدیک به انتخابات تاثیر تاریخی برروند ماجرا گذاشت و لذا می توان مدعی شد یکی از رقم زنندگان اصلی انتخابات 24 خرداد هم در عرصه مشارکت حماسی مردم و هم در نتیجه بدست آمده رهبرانقلاب بودند.زمانی که ایشان در حرم مطهر امام(ره)  تاکید برآمدن مردم به پای صندوق ها کردند و البته رای به هریک از هشت کاندیدا را رای به جمهوری اسلامی خواندند برخی برداشتی اشتباه از فرمایشات ایشان کردند اما تکمیل بحث و تصریح ایشان براین مسئله که حتی اگر کسی نظام اسلامی را قبول ندارد به خاطر کشورش به پای صندوق های رای بیاید آن هم تنها چند روز مانده به انتخابات، نقشی مهم داشت براین که اهل تردید که به هردلیل بنای شرکت در انتخابات نداشتند خیالشان تا حدی آسوده شود که نظام اسلامی به دنبال این نیست که رای شان را مصادره به مطلوب کند و این بیانات صریح تأثیر بسیار زیادی در ریسک پذیری آنان علی رغم تردیدهایشان داشت.اقدام دوم بیانات صبح روز انتخابات بود. ایشان ابتدا به طور ویژه با تاکید براین که حتی خانواده و فرزندان من هم خبر ندارند نظر من برچه کسی است به افرادی که متاثر از فضاسازی رسانه های معاند یا اقدامات برخی به ظاهر انقلابیون فکر می کردند نتیجه انتخابات از پیش تعیین شده است پیام دادند که چنین اتفاقی صورت نگرفته است و رای شما کاملا در نتیجه تاثیرگذار است اما دومین بخش از بیانات ایشان که با ادبیات تاثیرگذاری خطاب بر دست اندرکاران انتخابات تاکید می کرد که رای مردم حق الناس است و رعایت آن از حق ا... مهمتر است کار را برای بسیاری از افرادی که هنوز تصمیم به رای دادن نگرفته بودند تمام کرد و اعتماد آنان تقویت شد که در نظام اسلامی رای شان به عنوان یک حق شرعی حفظ می شود و با این اعتمادزایی هرچه زمان به سمت بعد از ظهر و شب پیش رفت تصمیم این بخش از مردم برای رای دادن جدی تر شد.اهمیت این بیانات آن جا روشن می شود که برای هرسیاست مداری از جمله رهبری انقلاب کاملا واضح بود که تاثیر بیانات در روز رای گیری چقدر زیاد است و همچنین ورود این قشر از مردم به صحنه انتخابات تنها سبد رای جناب آقای روحانی را پرتر می کند اما رهبرانقلاب نشان دادند خلاف تبلیغاتی که معاندین و متاسفانه برخی به ظاهر انقلابیون می کردند به هیچ وجه به دنبال رای آوردن فردی مشخص نبودند و این همان مطابقت گفتار با کردار است.


ایا روحانی اصلاح طلب بود و اصلاح طلبان می توانند پیروزی او را به نفع خود مصادره کنند؟
حجت الاسلام روحانی خود را نه اصلاح طلب و نه اصولگرا به مفهوم رایج سیاسی می داندواو معتقد است اعتدالگرا است.اصلاح طلبان که در سال های ریاست جمهوری محمد خاتمی شعار «عبور از خاتمی» را مطرح کرده بودند و در حتی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1380 نیز تا پیش از کاندیداتوری خاتمی در حمایت از وی تردد داشتند حالا دوباره در حال تکرار تاریخ هستند و اینبار با شعار «عبور از روحانی» قصد کلید زدن پروژه جدید خود را دارند.واقعیت این است که حسن روحانی کاندیدای مطلوب اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نبود و حمایت آنها از وی نیز به واسطه رایزنی های پشت پرده و کناره گیری محمدرضا عارف به خواسته محمد خاتمی صورت گرفت و اکنون نیز این دولت دولت آرمانی و مطلوب آنها نیست.اصلاح طلبان که به واسطه حوادث رخ داده در بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 موقعیت چندان مستحکمی در داخل نهادهای نظام نداشتند وهله اول به دنبال این بودند که با روی کارآمدن دولت روحانی قدم های اولیه را برای بازگشت به حاکمیت مستحکم بردارند و در سایه شخصیت روحانی که از چهره های ریشه دار و با سابقه انقلاب و مورد اعتماد نظام است بازگشت خزنده و تدریجی به قدرت داشته باشند. اما در گام بعدی هدف و استراتژی اصلاح طلبان این است که  با کنار زدن دولت روحانی خود افسار قدرت را در دست بگیرند و دولتی کاملاً برآمده از نیروهای اصلاح طلب با محوریت نیازها و خواسته های آنها در اختیار داسته باشند.به همین دلیل در شرایط کنونی که هنوز یکسال از عمر دولت یازدهم نگذشته است آنها به دنبال این هستند که با بسط و تاکید بر مطالبات خود از هم اکنون تکلیف خود را با دولت روحانی برای انتخابات مجلس دهم که سال آینده برگزار می شود مشخص سازند. اصلاح طلبان با علم به اینکه روحانی در شرایط کنونی نمی تواند به مطالبات آنها پاسخ گوید به دنبال آن هستند که از هم اکنون افکار عمومی را جهت جداسازی راه خود از دولت آماده سازند تا اگر در انتخابات های آینده شاهد شکاف میان دولت اعتدال روحانی و اصلاح طلبان بودیم این امر چندان غریب به نظر نرسد.

پیام های اصلی انتخابات در ایران اسلامی چیست؟ایا دولت ها تعیین کننده نتیجه انتخابات هستند؟
همراهی مردم با اصل نظام و حمایت و پشتیبانی از کلیت نظام، پیام اول و برجسته این مشارکت گسترده است. مردمی که نظام خود را قبول نداشته باشند به دعوت رهبر آن پای صندوق‌های رای حضور پیدا نمی‌کنند و با مشارکت نکردن خود نارضایتی‌شان از اصل نظام را اعلام می‌دارند.دومین پیام مهم حضور و مشارکت مردم، ابراز اعتماد به فرآیند انتخابات بود. سال 88، دشمنان با فتنه‌ای طراحی شده تلاش کردند با بی اعتماد کردن مردم به صندوق‌های رای، آنان را از مسیر قانونی خارج و به اقدامات آشوب طلبانه و غیرقانونی که امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد و نظام را رو در روی مردم جلوه می دهد، منحرف کنند. برای رفع آن ذهنیت و زدودن غبار بی اعتمادی از چشم مردم، تلاش‌های زیادی شد و به ثمر نشستن این تلاش‌ها نیازمند تاییدی از سوی خود مردم بود.هر چند مردم در انتخابات مجلس نهم یک بار دیگر اعتماد دوباره خود را به اثبات رساندند، اما انتخابات ریاست جمهوری اهمیت و ابعاد ویژه‌ای داشت؛ خصوصا این که القای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری از قبل طراحی شده بود، لذا مشارکت بالای مردم در انتخابات 24 خرداد به جهانیان نشان داد، مردم همواره و کماکان به فرآیند انتخابات در ایران اعتماد دارند و تلاش دشمن در این باره نتیجه بخش نبوده است. اگر به تلاش‌های ماه‌ها و بویژه هفته‌ها و روزهای اخیر از سوی دشمنان توجه کنیم که همه همت شان ناامید کردن مردم از حضور بود، اهمیت این پیام بیشتر روشن می‌شود.پیام سوم 24 خرداد، بی ثمر بودن تحریم ها در ناامید کردن مردم و دلسرد کردن آنها از همراهی شان با نظام بود. از همان ابتدایی که غرب به سردمداری آمریکا، تحریم های بی سابقه را علیه ایران به کار بستند، هدفشان تاثیرگذاری بر زندگی مردم بود تا آنها را یا به شورش و اعتراض علیه نظام وادارند یا حداقل از ادامه همراهی دلسردشان کنند. آنچه جمعه گذشته مردم به نمایش گذاشتند بی ثمر بودن این تلاش دشمن هم بود.چهارمین پیام حضور گسترده مردم خصوصا در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعتقاد مردم به نقش و تاثیرگذاری خودشان در تعیین سرنوشتشان است، نکته ای که در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با این عبارات آمده است: «حکومت از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه گری فردی یا گروهی نیست بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی هم کیش و همفکر است که به خود سازمان می دهد تا در روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی (حرکت به سوی الله) بگشاید... با توجه به این جهت، قانون اساسی زمینه چنین مشارکتی را در تمام مراحل تصمیم گیری های سیاسی و سرنوشت ساز برای همه افراد اجتماع فراهم می سازد تا در مسیر تکامل انسان هر فردی خود دست اندرکار و مسئول رشد و ارتقا و رهبری گردد که این همان تحقق حکومت مستضعفین در زمین خواهد بود.»و خلاصه این که پیام 24 خرداد، «نه» به دشمنان و ترفندهای آنان و «آری» به نقش خود، استقلال ایران، فاصله گرفتن از ضعف‌ها و اشکالات موجود، حرکت به سوی ایرانی قوی‌تر، پیشرفته‌تر و اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است.
بنابراین، انتخابات در ایران دو پیام مهم دارد: تایید مشروعیت دولتها و یا تایید استمرار مشروعیت آنها. در واقع در یک نظام دموکراتیک، انتخابات ریاست جمهوری موضوع تعیین نظام نیست بلکه انتخاب نوع مدیریت آن است. ملت ایران از مرحله مشروعیت و تثبیت نظام فراتر رفته است. لذا زمان انتخابات در نظامهای دموکرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 


 ابطال بیش از پیش ادعای تقلب در انتخابات 88 
در سال 88 یک جریان سیاسی منحرف و در مقابل مردم، مبتنی بر نظریه‌ تقلب در انتخابات، شیرینی مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات را به تلخ‌کامی کشاند و خسارت‌های مادی و معنوی فراوانی را به نظام و کشور تحمیل کرد.دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی طی 4 سال ما قبل انتخابات 92 بر اساس همین نظریه، تلاش کردند تا انتخابات ایران را از اعتبار انداخته و به آرزوی خود در ایجاد گسست بین مردم و نظام دست یابند؛ دشمنان برای فرو ریختن اعتماد مردم به نظام و گسستن پیوند مقدس امت با امام، صدها ترفند سیاسی، اقتصادی و امنیتی را در بستر و پیش زمینه‌های جنگ نرم به کار بستند، لکن با تبدیل شدن انتخابات 24 خرداد به یک حماسه سیاسی، نه تنها تمامی این ترفندها نقش بر آب شده بلکه آن «نظریه تقلب» بود که فرو ریخت و ابطالش اثبات گردید.این هنر نظام اسلامی و مدیریت راهبردی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بود که با تبدیل صحنه انتخابات به یک فرصت بزرگ برای نظام و کشور، چندین هدف راهبردی را به صورت همزمان در پرتو انتخابات، با خلق یک حماسه سیاسی تحقق بخشید و ابطال «نظریه تقلب» یکی از این اهداف راهبردی بود که حاصل گردید.موفقیت نظام در این موضوع، آنچنان برجسته بود که دشمنان خارجی و ضدانقلاب خارج‌نشین را نیز به اعتراف واداشت و آنان مطالبی را گفتند که تا پیش از این، با کنایه هم اشارتی به آن نمی‌کردند.نمونه‌هایی از این اظهارات عبارتند از:
- پایگاه اینترنتی "گویا نیوز": برگزاری انتخاباتی سالم و بی مسأله که همه جناح‌ها نسبت به سلامت آن معترفند را می‌توان احیای دوباره اعتماد مردم به نهاد انتخابات در ایران و شکست مطلق پروژه مشروعیت زدایی از جمهوری اسلامی ارزیابی کرد.- پایگاه آلمانی "اشتارد": انتخابات ایران، دروغ‌هایی که مشروعیت آن را زیر سؤال می‌برد، برملا کرد.
- BBC فارسی در یادداشتی با عنوان «انتخابات 92؛ مراسم تدفین جنبش‌ سبز و احیای نظام» می‌نویسد: "جمهوری اسلامی انرژی جنبش سبز را مهار کرد و به سوی پذیرش اصول و قواعد حکومت در عمل سیاسی کانالیزه کرد".
- پایگاه کانادایی "گلوبال ریسرچ": انتخابات ایران، به وضوح مردمی‌تر و دمکراتیک‌تر از انتخابات آمریکا و اسرائیل است؛ نظام آمریکا چنین احترامی را به مردم نشان نمی‌دهد.
- وب‌سایت BBC فارسی: مخالفان با شرکت در انتخابات، از موسوی و کروبی و ادعای تقلب عبور کرده‌‌اند.
- پایگاه اینترنتی "خودنویس" وابسته به اپوزیسیون، در تحلیلی مفصل انتخابات 24 خرداد را از زوایای گوناگون بررسی کرده و نظریه تقلب در انتخابات 88 را با یک علامت سؤال جدی مواجه می‌سازد؛ در این تحلیل، ضمن اشاره به شکست خط تحریم‌کنندگان انتخابات با توجه به مشارکت گسترده مردم آمده است: "حماسه سیاسی که درباره انتخابات گفته شد، از جمله مهر پایان به جنبش سبز و شعار «رأی من کو» بود. با توجه به اینکه افکار عمومی و به خصوص رأی‌دهندگان به آقای روحانی بر این باور هستند که در شمارش آرا تقلبی صورت نگرفته، این پرسش جدی مطرح شده که آیا ادعای مخالفین نظام برای تقلب در 4 سال پیش صحیح بوده است و چرا این بار مخالفین چنین ادعایی را مطرح نمی‌کنند؟".
در داخل کشور و از سوی عناصر و چهره‌های شاخص و اصلاح‌طلب نیز به این حقیقت اعتراف شد که سازوکار انتخابات در ایران از سلامت برخوردار است؛ به عنوان نمونه آقای عارف از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع اعضای ستادهای مرکزی و استانی خود می‌گوید: "انتخابات پرونده شبهه تقلب و تخلف را برای همیشه بست".با اثبات بی‌پایه و اساس بودن «نظریه تقلب»، سؤال این است که سردمداران طرح این ادعا در سال 88، با توجه به خسارت‌های وارده به نظام و کشور، چه پاسخی را برای مردم در قبال مواضع و رفتار خسارت کار خود دارند؟


رسانه های بیگانه در انتخابات 24 خرداد 92 چه القائاتی داشتند؟
رجوع به رصد های قبلی رسانه های ضد انقلاب  به‌روشنی نشان می‌دهد که چگونه خیلی برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های مغرضانه دشمنان، در 24 خردادماه به‌روشنی باطل شد.از تلاش برای نشان‌دادن کاهش اعتماد مردم به نظام و زمینه‌سازی برای اتهام تقلب تا ادعای انتساب نامزدی خاص به رهبری و ادعای ناممکن بودن پیروزی جریان غیر اصولگرایی بخاطر دخالت نظام؛ البته همه و همه این اتهامات و برنامه‌ها در 24 خرداد و با حماسه سیاسی ملت ایران نقش بر آب شد و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب، انتخابات 24 خردادماه " باطل‌السحر بافته‌ها و گزافه‌های دشمنان و حسودان و طمع‌ورزان شد".بررسی رفتار رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه فارسی‌زبان نشان داد که نباید رصد تحرکات آنها تنها محدود به ایام انتخابات باشد؛ از این رو به نظر می‌رسد آنانی که هنوز در شوک انتخابات و حماسه سیاسی ملت ایران و پیروزی حجت‌الاسلام روحانی هستند، به تازگی در صدد بازتعریف خود و برنامه ریزی برای آینده خویش هستند؛ در نتیجه ضرورت این امر احساس شد که رصد رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان، در روزهای پس از انتخابات و روزهای آتی نیز ادامه یابد.پیروزی حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات، شوک عجیبی را به رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان وارد کرد؛ این رسانه‌ها که خود را برای پیروزی هر یک از نامزدهای اصولگرا آماده و خوراک تبلیغاتی – تخریبی مناسب را نیز پیش از انتخابات برای آن فراهم آورده بودند، به یکباره با پیروزی حسن روحانی در بهتی عجیب فرو رفتند؛ آنان ابتدا تلاش کردند تا پیروزی روحانی درانتخابات را به نفع خود مصادره کنند؛ که در این راه ناکام ماندند؛ بهترین واکنش را هم خود رئیس جمهور منتخب داشت و مانع از مصادره جناحی خود شد و گفت رئیس‌جمهور تمام مردم ایران است. کم کم این رسانه‌ها تلاش کردند تا از این شوک خارج شوند؛ از این رو سعی می کردند تا اهداف خاص خود را نسبت به رئیس جمهور جدید نیز پیگیری و اجرا نمایند؛ چرا که از همان ابتدا مشخص بود که مشکل این رسانه‌ها، شخص رئیس جمهور نیست؛ بلکه نظام جمهوری اسلامی است و این دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت.رادیو زمانه در مطلبی با تیتر فوق، در واقع آرزوهای خود برای وجود اختلاف میان رئیس جمهور منتخب و رهبری را بیان می‌کند.هماهنگی رئیس جمهور منتخب با رهبر انقلاب و مواضع روشن وی در نخستین کنفرانس خبری و سخنرانی‌ها و مواضع پس از پیروزی، امری نبود که این رسانه‌ها بتوانند ساده از کنار آن بگذرند؛ از این رو تلاش کردند تا کینه‌ خود نسبت به این هماهنگی را نشان داده و آینده پر تنشی را آرزو کنند.انتخاب حسن روحانی و مواضع اتخاذ شده وی در نخستین کنفرانس مطبوعاتی و سخنرانی های پس از پیروزی، غربی‌ها و دشمنان انقلاب را همچنان نسبت به تغییر سیاست های کلی در ایران –مخصوصا سیاست خارجی - ناامید ساخت. از این رو برخی سیاستمداران غربی و دشمنان نظام به موضع گیری خصمانه علیه رئیس جمهور منتخب پرداخته و با حقد و غضب توهین‌هایی به وی روا کرده اند. رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان نیز از این حرفها، اهداف خود را پیگیری کرده و به انعکاس این مواضع با شور و شوق پرداخته اند.پرهیز از خوش بینی نسبت به رئیس جمهور منتخب ملت ایران، در لحن بسیاری از سیاستمداران و رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب دیده می‌شود.






برچسب ها : سیاسی  ,