قزوین-ایرنا- جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: حرکت بزرگ فرهنگی اردوهای راهیان نور سدی در برابر توطئه های دشمنان و پاسخگوی تهاجم نرم دشمن می باشد.

  به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار?عباس برزگر? روز شنبه در نشست توجیهی با شهرداران استان قزوین که به منظور آمادگی در تعطیلات نوروزی برگزار شد، افزود: اردوهای راهیان نور یک کار جهادی است که تداوم آن به عزمی همه جانبه و روحیه بسیجی نیازمند است و تقویت آن یکی از وظایف مهم همه مسوولین، نهادها و دستگاه های مختلف به شمار می رود.

وی اظهارکرد: کاروان راهیان نور از فعالیت های خوب فرهنگی است که در حفظ روحیه ایثار و شهادت در میان جوانان و نوجوانان تاثیر بسیاری دارد.

سرهنگ برزگر در ادامه با بیان اینکه با هماهنگی های انجام شده زمینه اسکان نزدیک به 20 هزار نفر در مناطق عملیاتی دفاع مقدس فراهم شده است، اظهارکرد: امسال نزدیک به پنج هزار دانش آموز و سه هزار دانشجو به این مناطق اعزام شده اند.

این مسوول سپاه پاسداران استان قزوین با اشاره به اینکه سپاه تنها متولی اعزام کاروان راهیان نور نیست و سایر دستگاه ها نیز باید به این اقدام فرهنگی بپیوندند، گفت: اعزام هر نفر به اردوی راهیان نور حدود 14 میلیون ریال هزینه در بردارد که نیمی از آن، هزینه ایاب و ذهاب می باشد که اگر شهرداری ها در این زمینه مشارکت کنند بخشی از مشکلات تامین هزینه های این اردوها حل می شود.

گفتنی است، در ادامه این مراسم شهرداران استان به تشریح تعهدات خود در خصوص اعزام کاروان راهیان نور پرداختند.






برچسب ها : فرهنگی  ,