خبرگزاری فارس: کارنامه دومین استاندار بومی قزوین

فارس منتشر کرد
کارنامه دومین استاندار بومی قزوین

مرتضی روزبه با کارنامه مدیریتی در بدنه دولت سازندگی نیرویی بومی و نزدیک به اصولگرایی سکان هدایت اجرایی استان را برعهده گرفته است.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، کش و قوس بر سر انتخاب استاندار قزوین بالاخره به پایان راه رسید و مرتضی روزبه استاندار جدید قزوین بر صندلی ساختمان سرداران قزوین تکیه زد.

بر پایه این گزارش مرتضی روزبه در سال 1340 در قزوین به دنیا آمد و تحصیلات تکمیلی رشته مدیریت دولتی یکی از دانشگاه‌های استان را دارد.

وی با فرمان امام راحل در سال 58 مبنی بر تأسیس نهاد سپاه پاسداران بین سال‌های 58 تا 59 در قزوین به این نهاد انقلابی پیوست و به عنوان پاسدار در این سمت به خدمت مشغول شد.

روزبه با آغاز ایام هجوم دشمن بعثی به جبهه‌های نبرد جنوب پیوست و همپا با دیگر همرزمان استانی به دفاع از مرزهای اعتقادی کشور پرداخت.

بنابر این گزارش مرتضی روزبه بین سال‌های پایانی جنگ تحمیلی سکان فرمانداری کردستان را در دست گرفت و پاره‌ای نیز پس از آن معاونت سیاسی امنیتی استانداری خوزستان و گیلان به وی سپرده شد.

بنابر اذعان همرزمان مرتضی روزبه در زمان تصدی پست دولتی در استان خوزستان بین سال‌های 72 تا 75 همواره مورد توجه همرزمان قزوینی قرار داشته است و تنگاتنگ‌ترین ارتباطات استاندار جدید قزوین در این ایام با همرزمان دیرینه خود شکل گرفته است.

با رأی هیئت دولت وقت هاشمی رفسنجانی در سال 75 که به تأسیس استانداری قزوین انجامید از استانداری خوزستان جدا و به زادگاه محل تولد خود بازگشت.

معاون اداری مالی استانداری و سپس پست فرمانداری قزوین جزو شاخص‌ترین سمت‌های اجرایی دولتی مرتضی روزبه از زمان ورود به استان بین سال‌های 78 تا اواخر سال 79 بوده است.

مرتضی روزبه در همان سال 79 از سمت‌های اجرایی دولتی به مدت 12 سال تا به امروز کناره گرفته است.

همچنین روزبه با شروع هیجان نام‌نویسی انتخابات مجلس هشتم وارد عرصه رقابتی استان شد که رأی نیاورد.

روزبه به زعم کناره‌گیری از سمت‌های رسمی دولتی اما خارج از جامعه فرهنگ و ایثار استان نبود و دامنه ارتباطات خود را با جامعه ایثارگری و همرزمان خود تداوم داده است.

مشاور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین و مسئولیت امور فرهنگی مسجد النبی جزو رزومه فعالیت‌های دیگر استاندار جدید تا به امروز بوده است.

گفتنی است؛ روزبه 52 ساله به عنوان استاندار جدید قزوین نیروی بومی استان و نزدیک به جریان راست سنتی است که سکان ارشد اجرایی استان را امروز عهده‌دار شد.

 






برچسب ها : سیاسی  ,