آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ملت‌های مسلمان علیه جنایات حکومت میانمار به پا خیزند/ امیدی به مجامع جهانی نیست

خبرگزاری فارس: ملت‌های مسلمان علیه جنایات حکومت میانمار به پا خیزند/ امیدی به مجامع جهانی نیست

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت‌های مسلمان علیه جنایات حکومت میانمار به پا خیزند، گفت: سکوت مرگبار مجامع جهانی مدعی حقوق بشر و سازمان ملل در برابر جنایات حکومت میانمار علیه مسلمانان بُهت‌آور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به عید سعید غدیرخم، اظهار داشت: باید همه مسلمانان جهان تلاش کنند تا غدیر جهانی شود، بنیاد الغدیر فعالیت‌های خوبی داشته و باز هم خواهد داشت، اما این فعالیت‌ها کافی نیست و دولت باید در این زمینه به بنیاد الغدیر کمک کند؛ وظیفه مهم این کشور که بالاخره افتخارش این است که عدل علی در آن حاکم است، باید این علی و غدیر را به دنیا معرفی کند.

وی با اشاره به تحلیف‌های مسئولان و قسم خوردن آنان، گفت:‌ این تحلیف را هم رئیس‌جمهور انجام داد و هم هیئت دولت انجام داد و هم در شوراها این عمل انجام گرفته و علاوه بر این تحلیف، وعده‌هایی را وزرای پیشنهادی به نمایندگان دادند و مردم هم شنیدند، من می‌خواهم در این مورد نکته‌ای را بگویم، قرآن می‌فرماید برخی از مردم با خدا پیمان می‌بندند و می‌گویند خدایا اگر به ما مالی دادی ما حتما به فکر فقرا خواهیم بود، صدقه می‌دهیم، و ما حتما در زمره بندگان صالح تو خواهیم بود و به وظیفه ثروتمندی عمل خواهیم کرد،‌ خداوند در آیه دیگری می‌گوید وقتی خداوند از فضلش چیزی به آنها داد و آنها ثروتمند شدند بُخل ورزیدند، بنا بود به فقرا بدهند اما ندادند، پشت کردند و فراموش کردند وعده‌هایشان را و بالاخره فراموش کردند تحلیف‌ها و قسم خوردنشان را و روی گرداندند از وعده‌هایی که دادند.

موحدی‌کرمانی ادامه داد: خداوند در آیه سوم می‌گوید: وقتی به وعده و سوگندی که یاد کردند، عمل نکردند، خداوند در دل‌های آنها نفاق ایجاد می‌کند،‌ و این نفاق یعنی منافق! که تا روز قیامت این نفاق ادامه دارد و در عالم برزخ آنان به عنوان منافق شناخته می‌شوند؛ دلسوزانه به این عزیزانی که مراسم تحلیف داشتند، توصیه می‌کنم به خودتان رحم کنید که بدانید اگر به قسم‌تان عمل نکنید، منافق خواهید بود و در قیامت هم در این زمره خواهید بود، رئیس‌جمهور ببیند در چه چیزهایی قسم خورده است، قسم خورده در برابر قرآن خود را وقف خدمت به مردم کند، آقایان مراقب باشند.

وی همچنین با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار توسط حکومت این کشور، گفت: خداوند حکومت میانمار را ساقط کند. چه می‌کنند؟ والله بدن آدم می‌لرزد،‌ نمی‌دانم چطور بگویم، در این جنایات چه کارهایی کردند، سرهای بچه‌ها را می‌برند و بچه‌ها را زنده زنده می‌سوزاندند و چه جنایت‌هایی می‌کنند، سرهای زن‌ها و مردها را می‌بُرند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در کشتار مسلمانان روهینگیا اظهار داشت: سکوت مرگبار مجامع جهانی مدعی حقوق بشر و سازمان ملل در برابر جنایات حکومت میانمار علیه مسلمانان بُهت‌آور است، روز گذشته صحنه‌ای را در فضای مجازی دیدم، کودکی را برهنه کرده بودند و برق را مرتب به او متصل می‌کردند، به بدن او و بالاخره با این اتصال برق، او را کُشتند، نقل‌شده جنایات حکومت میانمار بیش از 4000 کشته و 120 هزار آواره داشته است.

وی تأکید کرد: امیدی به مجامع جهانی نیست، اما حداقل همه مردم کشورهای مسلمان باید تظاهرات کنند و اعتراض کنند و فریاد بزنند، مرگ بر حکومت جبار میانمار بگویند، مرگ بر حامیان این جنایات بگویند؛ شاهدان می‌گویند مردم را در یک کُلبه چوبی جمع می‌کنند و آنها را آتش می‌زنند، برخی پیشنهاد می‌دهند، ترکیه پیشنهاد می‌دهد حالا که مسلمانان میانمار به سمت بنگلادش فرار می‌کنند، این کشور مرزهای خود را به روی آنان باز کند اما متأسفانه بسته‌اند؛ سازمان ملل هم از این پیشنهاد حمایت کرده است، سازمان ملل! هنر شما همین است؟! شما باید به داد این مظلومین برسید و از حقوق آن‌ها دفاع کنید؛ شما برای چه تشکیل شدید؟ برای حمایت از ظالمین تشکیل شد‌ه‌اید؟ آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیشنهاد کردند تمام وزرای کشورهای اسلامی جمع شوند و فکری برای این جنایات علیه مسلمانان بکنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین متذکر شد: مدتی از شهادت شهید حججی گذشته است، اما داغ او همچنان بر دل ما مانده است، ما در مبارزات حق علیه باطل سر بُریده زیاد داشته‌ایم، خیلی‌ها را سر بُریدند و شکنجه کردند، اما عجیب است که این عزیز اینگونه نامور شده و مورد عشق همه قرار گرفته و به عنوان حجت الهی مطرح است، جنایات داعش در مورد این شهید کم نیست، رمز این عشق همه به شهید حججی، اخلاص اوست، او اخلاص بالایی داشته است.

وی در ادامه سخنانش گفت: آمریکا خیلی پُر رو است،‌ آمریکا نه تنها ظالم است بلکه پر رو هم است و می‌گوید باید از اماکن نظامی ایران بازدید کنیم، شما غلط می‌کنید، شما چه کاره هستید؟ کی به شما چنین اجازه‌ای می‌دهد؟ این آرزو را به گور خواهید برد. راه‌های نظارتی بر مراکز هسته‌ای ایران که در برجام تعهد کردیم، کاملاً روشن است و بازرسان آژانس هم بازدیدهایی داشته‌اند و صریحاً گفته‌اند ایران هیچ تخلفی نداشته است. حالا آمانو می‌گوید آژانس می‌تواند از مراکز نظامی بازدید کند که او هم اشتباه کرده است.

وی تاکید کرد:‌ ایران درباره سلاح‌هایش وعده‌ای نداده و هیچ کشوری نمی‌تواند در زمینه اطلاع از آنها  گامی بردارد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی همچنین آزادسازی شهر دیرالزور تلعفر را تبریک گفت.

وی همچنین با اشاره به نقش عربستان سعودی در کشتار مردم یمن، گفت: در یمن تعداد مبتلایان به وبا به 2 هزار و 43 نفر رسیده است، نمی‌دانم این عربستان سعوی احساس مسئولیت نمی‌کند! به آیات قرآن ایمان ندارد؟ اگر ایمان دارد آن را بگوید، تا کی می‌خواهد کشتار راه بیندازد؟

وی در بخش پایانی سخنانش خطاب به مسئولین فضای مجازی در کشور گفت: در این فضای مجازی هر کسی هر حرفی می‌خواهد می‌گوید، می‌گوید آن هم بی‌نام و نشان! می‌گوید فلان مسئول هزاران دلار دزدیده و یا فردی در کشور چنان و چنین کرده است، آنان ذهن مردم را خراب می‌کنند، مردم را نسبت به نظام را بدبین می‌کنند. به مسئولین توصیه می‌کنم چشم‌هایتان را باز کنید، ببینید چه‌ها می‌شود، اگر جواب ندهید مردم فکر می‌کنند راست است و اگر هم بگویند راست است،‌ وامصیبتا؛ بیایید در تلویزیون شفاف در این زمینه صحبت کنید، مردم را نسبت به نظام بدبین نکنیم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران با تبریک ولادت حضرت هادی و فرارسیدن عید غدیر خم، به آیه «الیوم اکملت لکم دینکم» اشاره کرد و گفت: عظمت غدیر روشن است، اگر این ابلاغ صورت نمی‌گرفت گویا هیچ کاری پیغمبر نکرده بود.

وی افزود: ولایت مقام معظم رهبری همان ولایت امیرالمؤمین و ولایت رسوال‌الله است، با داشتن ولایت، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، با داشتن رهبری پارسا و متقی که مردم از او پیروی کنند دشمن غلطی نمی‌تواند بکند و هیچ یک از توطئه‌های او محقق نخواهد شد، اگر بین شما تقوا حاکم نباشد و اسیر دنیا و شهوات باشید، اگر در حکومت به جای ضوابط، روابط حاکم باشد و از فرامین امیرالمؤمنین در عهدنامه مالک اشتر تخلف شود، باید بترسید.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: مبادا آمریکا نفوذ کند و آمریکایی که از در بیرون رانده شده از دریچه وارد شود، مبادا حکومت دینی از دست شما برود، آن چنان که از دست مردم مسلمان در جریان اندلس رفت، حکومت اسلامی در آنجا ساقط شد، به واسطه اینکه مردم شهوات‌شان بر دین‌شان غالب آمد، اهل شهوت شدند، دنیاپرست شدند، داستان اندلس را به دقت مطالعه کنید، این موارد هشدارهایی است برای ما و مردم ایران که به حمدالله علمدار قدرت اسلام در جهان هستیم، باید مراقب باشیم که آسیب نبینیم و این سخن اصلی قرآن است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی همچنین با بیان اینکه مسئله غدیر مسئله ولی‌فقیه است، گفت: در آستانه غدیر باید به افراد بگوییم مراقب باشند، از پیروی از رهبری ذره‌ای منحرف نشوند.

 






برچسب ها : سیاسی  ,